D’fined ALGEMENE VOORWAARDEN

1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen D’fined en de cliënt waarop de D’fined deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Inspanningen D’fined
2.1 D’fined zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.

2.2 D’fined zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

2.3 De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de medewerker worden verleent.

2.4 Vanwege veiligheidsredenen worden er geen henna behandelingen uitgevoerd op zwangere dames.

2.5 Wij voeren geen behandelingen uit bij  jonger dan 16 jaar, tussen 16 en 18 jaar alleen met toestemming van ouders. PMU behandelingen worden alleen uitgevoerd bij 18 jaar en ouder.

3. Afspraken

 

3.1 Bij het maken van een afspraak dient een aanbetaling direct via Ideal aanbetaald te worden. Na de betaling ontvangt de cliënt per email automatisch een factuur van de aanbetaling. Dit voorschot is non-refundable. Je voorschot wordt in geen enkel geval terugbetaald en is niet in wisselbaar voor een andere behandeling.

3.2 De cliënt dient bij verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak, deze te verplaatsen. Dit kan tijdens openingstijden van D’fined per mail, whatsapp of bericht. Bij het niet tijdig  verplaatsen wordt het volledige bedrag van de gereserveerde tijd van de behandeling(en) in rekening gebracht. Deze betaling dient eerst te worden voldaan voordat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden. Bij het niet tijdig verplaatsen van pmu behandelingen verliest u het reeds betaalde voorschot van de behandeling. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak. Er worden hierop geen uitzonderingen gemaakt ongeacht de reden van afmelding of afwezigheid.

3.3 Indien de client de afspraak wilt verschuiven dient hij/zij zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande de afspraak, contact opnemen met D’fined.  De aanbetaling kan in dit geval eenmalig mee verschoven worden. De afspraak dient plaats te vinden in het zelfde kalender jaar waarin de gewijzigde afspraak normaal zou hebben plaats gevonden. Let op D’fined is alleen bereikbaar tijdens openingsuren voor verplaatsingen van afspraken.

3.4 Het is niet mogelijk om een afspraak te annuleren. Voorschot wordt in geen enkel geval terugbetaald. Het is alleen mogelijk om een afspraak eenmalig te verschuiven mits dit binnen het termijn van 48 uur is en alleen in overleg met  D’fined

3.5 Indien de cliënt tot maximaal vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag D’fined de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch de gehele afspraak in rekening brengen. Bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon verschijnen mag D’fined de afspraak annuleren en geheel in rekening brengen.

3.6 In het geval van een “no-show” (niet aanwezig zijn zonder melding) mag D’fined de afspraak volledig in rekening brengen. En dient u bij het maken van een nieuwe afspraak een nieuwe aanbetaling te doen. De betaling van de gemiste afspraak dient eerst te worden voldaan alvorens de nieuwe afspraak geaccepteerd wordt.

3.7 De cliënt dient op elke afspraak met een goed gereinigde huid, wimpers en wenkbrauwen en volledig zonder make-up te verschijnen. Het niet opvolgen van deze voorschriften kan resulteren in extra kosten, geen garantie of het weigeren van een behandeling. Indien de behandeling geweigerd wordt mag D’fined het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen.

3.8 Het is niet toegestaan om iemand mee te nemen naar de afspraak om hygiëne, veiligheid en concentratie te waarborgen. Bent u minderjarig dan zal een ouder/verzorger voor u het intake formulier moeten invullen en  tekenen ter goedkeuring en erna per direct de salon moeten verlaten.

3.9 D’fined moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 72 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Op uitzondering van overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Betaling
4.1 D’fined vermeldt alle prijzen van de behandelingen online. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

4.2 Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven tijd en/of zolang de voorraad strekt.

4.3 De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de resterende betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen. Dit kan d.m.v. een betaalverzoek. Pinnen en contante betalingen zijn niet mogelijk.

4.4 Wanneer een betaling voor behandeling(en) en/of product(en) niet voldaan word heeft D’fined het recht een incassobureau in te schakelen. Dit geld ook voor no-shows.

4.5 Op cadeaubonnen word geen restitutie verleend.

4.6 Er zit geen geldigheid limiet aan de cadeaubon.

5. Persoonsgegevens & Privacy
De cliënt voorziet D’fined vóór de eerste behandeling van alle gegevens, welke noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. D’fined neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt niet op in een geautomatiseerd systeem en behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. D’fined zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden.

6. Geheimhouding
D’fined is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, D’fined verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

7. Aansprakelijkheid
7.1 D’fined is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat er is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. D’fined is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.

7.2 Cliënt krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden van spmu tijdens een nabehandeling  te laten corrigeren en/of bij te laten werken. De nabehandeling dient binnen 6  á 8 weken na de eerste behandeling plaats te vinden. Alle opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en/of toevoegingen zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief.                                                                           

 7.3 Mocht cliënt een nabehandeling wensen terwijl D’fined  dit (medisch) niet verantwoord vind mag D’fined deze nabehandeling weigeren.

7.4 D’fined is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde resultaat, ook is D’fined niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van een behandeling, tenzij komt vast te staan dat de schade aan haar grove opzet of schuld is te wijten

7.5 D’fined is niet aansprakelijk voor pigment verlies, verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructie voor permanente make up, cliënt draagt zelf de verantwoording deze nazorg correct na te leven

7.6 Voor het geval D’fined aansprakelijk wordt bevonden voor enige door opdrachtgever geleden schade, wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag wat door D’fined desbetreffende levering en/of producten oorspronkelijk in rekening is gebracht minus de materiaalkosten

7.7 Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover opdrachtgever niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk meer of andere schade te voorkomen alsmede D’fined zake niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte heeft gesteld van alle ter zake relevante informatie.

7.8 In het geval van een vertrouwensbreuk is cliënt volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar/hem geleden schade

7.9 Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van D’fined zelf.

8. Beschadiging & Diefstal
D’fined heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. D’fined meldt diefstal altijd bij de politie.

9. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich tijdens de afspraak te gedragen volgens algemene aanvaarde normen. Indien de cliënt na waarschuwing onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de D’fined het recht de cliënt verdere afspraken te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.

10. Garantie
10.1 D’fined geeft de cliënt een week (7 dagen) garantie op de behandeling. Deze garantie vervalt indien:

Het is niet mogelijk om garantie te geven op de henna en hybrid behandeling. Celvernieuwing en huidcondities en leefomstandigheden kunnen er voor zorgen dat de afdruk van de henna/hybrid verf eerder vervagen.
• De cliënt niet met een goed gereinigde wimpers op de afspraak is verschenen.

• De cliënt andere producten dan door D’fined geadviseerde producten heeft gebruikt.
• De cliënt aftercare instructies niet heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies van D’fined om medische hulp te zoeken niet binnen drie werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt niet binnen de garantieperiode kan/wil langkomen zodat D’fined het probleem kan beoordelen.

10.2 Na een behandeling kan de huid een reactie geven. De cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht voorafgaand aan de behandeling middels het intakeformulier. Cliënt begrijpt dat een allergische reactie ten alle tijden kan voorkomen en kan D’fined hier niet verantwoordelijk voor stellen.

10.3 Uw afspraak omvat de kosten van de tijd, producten en overige kosten die noodzakelijk zijn voor uw behandeling. D’fined geeft geen geld terug om wat voor reden dan ook.

11. Verwachtingen pmu

Wij staan voor natuurlijke verfraaiing van de schoonheid. Op onze Instagram vindt u talloze voorbeelden van ons werk. U ziet onze stijl en wat u van ons kunt verwachten. Kiest u voor een techniek of stijl welke wij niet aanbieden dan wordt de behandeling gestaakt en bent u uw aanbetaling kwijt.
a. Intake: Wij behandelen geen klanten die zwanger zijn en/of diabetes patiënten zonder doktersverklaring. Tijdens het voortekenen wordt de vorm bepaald. Let er op dat dit de uitlijnen zijn en het uiteindelijke resultaat fijner en minder hard zal zijn.
b. Pigmenteren: Nadat u akkoord geeft op de vorm start onze artiest met het pigmenteren. Het uiteindelijke resultaat zal pas na 6-10 weken zichtbaar zijn. De kleur en vorm zijn nog niet in hun eindfase.
c. Nabehandeling.  6 weken later komt u terug voor de nabehandeling deze is noodzakelijk om langer van uw pmu te kunnen genieten. Mocht er meer dan 8 weken tussen zitten omdat D’fined geen eerdere plek aan kan bieden dan komen er geen extra kosten bij. Kunt u zelf niet binnen 6 tot 8 weken op de nabehandeling komen en komt u na 8 weken, dan wordt er voor de nabehandeling een extra bedrag van het huidig geldende tarief in rekening gebracht. Dit heeft te maken met de mogelijkheid dat er meer tijd in de nabehandeling wordt gestoken dan bij 6 weken. Mocht u kleine aanpassingen willen laten uitvoeren dan zal dat moeten op de dag van de nabehandeling. Wij kunnen tussentijds geen aanpassingen verrichten omdat het resultaat nog in proces zit. Er wordt dus onder geen enkel bedwing eerder een afspraak ingepland dan na 6 weken.

d. Nazorg. Het is van cruciaal belang dat u zich houdt aan de nazorg. De nazorg wordt mondeling en schriftelijk aan u overhandigd. Houdt u zich niet aan de nazorg dan is het resultaat uw verantwoordelijkheid. Onze specialisten herkennen verandering van pigment door zon/zonnebank en andere invloeden zoals water of het plukken/trekken of andere verwondingen (bvb stoten of koortslip) aan de pigmentatie.
e. Eindresultaat. Wij streven naar perfectie. Dit doen wij door alles in millimeters af te tekenen. Omdat bijna geen enkel gezicht (lichaam) symmetrisch is en ons doel is om harmonie te creëren dient u er rekening mee te houden dan er een millimeter afgeweken kan worden om zo harmonie in uw gezicht/lichaam te creëren.

12. Ontevredenheid

Bent u ontevreden over het resultaat van uw pmu dan zullen wij dit met u bespreken. Mocht u ontevreden zijn over de vorm dan zullen wij bespreken wat de mogelijkheden zijn om dit zoveel mogelijk bij te werken. Omdat wij goedkeuring vragen na het voortekenen bent u akkoord gegaan met de vorm. Is de vorm anders dan hoe er is voorgetekend dan zullen wij dit voor u corrigeren. Bent u echter zelf van mening veranderd en wilt u een ander vorm en/of kleur toegepast hebben dan zijn de bijkomende kosten voor deze behandelingen geheel voor uw. In geval van ontevredenheid, verwachten wij dat u dit kenbaar maakt binnen 10 weken na de desbetreffende behandeling. Wij zullen u altijd vragen de 6 weken hersteltijd in acht te nemen. Daarna heeft u nog 4 weken om ons te contacteren over uw ontevredenheid.

 

13. Resultaat is niet blijvend

1. Wij passen dezelfde techniek toe bij al onze klanten. Soms kan het pigment minder goed worden opgepakt in de huid, dit kan verschillende oorzaken hebben waar wij geen invloed op hebben. Wij zullen ons techniek hierop aanpassen om alsnog het gewenste resultaat te behalen. In bijna alle gevallen lukt dat. In enkele zeldzame gevallen lukt het niet en verliest de huid het pigment gedeeltelijk of volledig. Dit is echter heel zeldzaam. Daarom is er de nabehandeling om pigment wederom in de huid te krijgen. Wanneer blijkt dat er nog een behandeling nodig is om elke plekjes op te vullen dan dient er een 2de nabehandeling ingepland te worden. Hier zijn kosten aan verbonden. Reden is dat wij geen invloed hebben op hoe de huid pigment oppakt. Nogmaals, wij beheersen een techniek waarbij maximale pigmentopname plaats vindt. In gevallen dat de gehele pigment loslaat kan helaas geen geld worden terug gevorderd D’fined zal kijken of er op een andere manier tegemoet kan worden gekomen. 

2. Nabehandelingen

Ombre powder brows: De resultaten van de behandeling blijven gemiddeld zichtbaar tussen de 1-2 jaar. Dit verschilt per persoon. Bij bepaalde soort huiden zal er eerder een touch-up nodig zijn. Daarnaast kunnen verschillende levenswijzen de houdbaarheid van de pigment verkorten. Denk hierbij aan veel zonnen, cosmetische of opgelopen verwondingen etcAdvies touch up bij 1-1,5 jaar. 

Lipblush: De resultaten van de behandeling blijven gemiddeld zichtbaar tussen de 1-3 jaar. Dit verschilt per persoon. Door verschillende levenswijzen kan de houdbaarheid van de pigment verkort worden. Denk hierbij aan veel zonnen, cosmetische behandelingen, roken, koortslip, hele droge lippen en dus veel vellen etc of opgelopen verwondingen. Om de lippigmentatie mooi te houden wordt een touchup geadviseerd. Bij 1-2 jaar.

Deepliner: De resultaten van de behandeling blijven gemiddeld zichtbaar tussen de 1-2 jaar. Dit verschilt per persoon. Bij bepaalde soort huiden zal er eerder een touch-up nodig zijn. Daarnaast kunnen verschillende levenswijzen de houdbaarheid van de pigment verkorten. Denk hierbij aan veel zonnen, cosmetische behandelingen of opgelopen verwondingen etcAdvies touch up bij 1-1,5 jaar.  

14  Verantwoording en eigen risico

  1. Alle opdrachten van cliënt aan D’fined worden uitgevoerd onder eigen verantwoording en voor eigen risico van de cliënt.
  2. Door opdracht te geven aan D’fined verklaart cliënt bekend te zijn met alle mogelijke gevolgen van de behandeling, waaronder zowel de medische, psychische alsmede de maatschappelijke gevolgen.
  3. Door opdracht te geven aan D’fined tot het aanbrengen van permanente make-up verklaart cliënt tevens dat zij/hij in goede gezondheid verkeert en niet lijdt aan enige vorm van hemofilie, immuunstoornis, allergie, diabetes of enige andere vorm van huidaandoeningen en ziektes. Eveneens verklaart cliënt dat zij/hij niet besmet is met een bloed overdraagbare ziekte (zoals HIV, Hepatitis A,B of C of andere bloed overdraagbare ziekte hiervoor niet genoemd). Tevens verklaart cliënt dat haar/zijn behandeling op geen enkele wijze de gezondheid van de permanente make-up specialiste of derden in gevaar kan brengen.
  4. Cliënt verklaart dat zij/hij de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en dat de keuze om permanente make-up te laten aanbrengen weloverwogen is.
  5. Cliënt verplicht zich voordat met de behandeling gestart wordt een intake formulier naar waarheid in te vullen en te ondertekenen.
  6. D’fined is niet verantwoordelijk voor het ontstaan van een allergische reactie wat betreft: permanente make-up,  lashlift of de aangeboden wenkbrauw behandelingen. De cliënt kan nooit ofte nimmer het betaalde bedrag voor de gedane behandeling terugvorderen.
  7.  D’fined is niet verantwoordelijk voor het ontstaan van schade of vermindering van pigment aan de pmu die is ontstaan door externe factoren zoals: Koortslip, trekken en plukken aan de huid bij de pmu, verwondingen door ongevallen  operaties of andere manieren van verwondingen. Huidbehandelingen, zonnebank of zonnen. Het is mogelijk om dit te laten bijwerken in overleg en tegen het geldende tarief. 
  1. D’fined is niet verantwoordelijk voor het ontstaan van een allergische reactie wat betreft: permanente make-up,  lashlift of de aangeboden wenkbrauw behandelingen. De cliënt kan nooit ofte nimmer het betaalde bedrag voor de gedane behandeling terugvorderen.

 

15. Recht
Op elke overeenkomst tussen de D’fined en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.